Nu behöver jag hjälp av ett proffs, nämligen dig

Tänkt nytt utseende

Tänkt nytt utseende

Den här bloggen om tillgängliga webbplatser har bara funnits några månader, men jag funderar redan på att göra om lite under året. Men för att jag inte skall komma på villovägar behöver jag din hjälp.

Jag vill skapa en webbplats som är enklare för användaren, men samtidigt mig själv. Jag vill fortfarande att fokus skall ligga på tillgänglig het på webben, och att den främsta målgruppen är användare som är nya inom ämnet. Men vad tycker du?

Så här tänker jag just nu

  • Flytta hela bloggen till egen domän där orden ”tillgänglig” och ”webb” ingår.
  • Byta tema till ett som heter ”Contempt V2”, alltså en snarlik uppföljare till det jag har nu. Kommer dock att ändra lite, men gillar inte att man inte känner igen sig i det nya.
  • Det kommer att bli lättare för användaren att dela bra inlägg via tjänsten Pusha, diverse mikrobloggar och andra nätverk.
  • Lättare att följa mina medlemskap i olika sociala nätverk (Jaiku, LinkedIn, Delisious, Slideshare).
  • Lättare att administrera och visa ”Relaterade inlägg”.
  • Gästbloggare som skriver om relaterade ämnen och erfarenheter, några har jag redan kontakt mer (ni ve vilka ni är).

Då är den stora frågan, vad tycker du?

Det är här du kommer in i bilden. Kommentera gärna om jag är på rätt spår eller tänker helt fel. Tänk särskilt igenom de här frågorna.

  • Vad saknas på webbplatsen idag? (Ämnen, användbara plugins med mera)
  • Vad kan göras bättre ganska omgående (Språk, vinklingar på inlägg, inlägg för sällan och så vidare)
  • Vad vill du verkligen INTE se på den här webbplatsen (reklam, annonser med mera)

Som vanligt är jag idel öra, så skriv gärna dina kommentarer här i inlägget, eller maila mig direkt.

4 thoughts on “Nu behöver jag hjälp av ett proffs, nämligen dig

  1. Hej Lars!
    Du gör alldeles rätt som funderar på att flytta över din blogg till en egen domän. Jag tror det blir en postitiv reaktion både för dig själv och dina läsare.

    Tack för en bra blogg och jag tror att den blir ännu bättre när dina funderingar i inlägget kommer igång.

Kommentera

