Tre webbplatser du inte får missa

Tre pusselbitar

Tre pusselbitar

Idag skall du få tre (förhoppningsvis) nya bloggar att besöka i fortsättningen. De handlar inte renodlat om tillgänglighet, men mycket av det de skriver om kan du säkert använda direkt i alla fall.

Eutveckling.se är först ut

Den första bloggen jag bevakar och vill tipsa dig om är Eutveckling.se, ett initiativ av Peter Krantz som jobbade på numera nerlagda Verva. Peter passade på spara undan en massa material som tidigare fanns på Verva, och det jag använder sajten till är främst att göra sökningar i 24-timmarswebben om det är något jag snabbt behöver kolla om rubriker, tabeller, länkar ellet vad som helst annat om tillgänglighet på webben.

Så till att börja med rekommenderar jag därför 24-timmarswebbens hem, Eutveckling.se.

Självklart 456 Berea Street som tvåa

Den här webbplatsen har tyngd och dignitet av den anledningne att den drivs av tillgänglighetsexperten Roger Johansson (som till vardags jobbar på NetRelations). På 456 Berea Street hittar jag det senaste inom branschen, en hel del bra tips och uppslag till ämnen att skriva om. Självklart ligger den bloggen i min RSS-läsare.

Alltså är bloggen 456 Berea Street tvåa i den här listan.

Webbplatsen Tornfalken blir god trea

Mycket bra material har den här webbplatsen, och många handlar om innehåll, texter och marknadsföring. Visst, inte specifikt om tillgänglighet, men bra text och bra innehåll mår alla webbplatser bra av.

Så därför blir det webbplatsen Tornfalken Text som hamnar som nummer tre.

Ge gärna dina egna tips på webbplatser

Jag hoppas verkligen att du har hittat någon ny webbplats bland mina tips, och har du inte det så tycker jag att du skall skriva en rad i kommentarsfältet och ge mig och mina läsare ditt bästa tips.

One thought on “Tre webbplatser du inte får missa

Kommentera

