Tillgänglig information från Handisam

Handisams logotype

Handisams logotype

Det räcker inte alltid med att ens skriftliga information är tillgänglig för så många som möjligt. Enligt Handisam ingår även att se till att alla medarbetare kan alla rutiner kring hur man till exempel skapar tillgängliga möten.

Så här skriver Handisam:

Det innebär också att gå igenom rutiner och att öka era medarbetares kunskap om olika människors behov. Till exempel se till att alla känner till hur förmedlingstjänsterna för texttelefoni och bildtelefoni fungerar samt att alla har kunskap om hur möten och konferenser blir tillgängliga för alla.

Handisam har därför tagit fram material som räcker väldigt långt i ditt arbete för att komma igång med all slags tillgänglighet, bland annat det här:

  • skriftlig information
  • webbplatser och e-tjänster
  • film, TV och video
  • skriftlig korrespondens
  • möten och konferenser

Här är länken till ”Tillgänglig information – Handisam”.

Liknande inlägg

Som vanligt går det bra att kommentera inlägget.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s