Omröstning: När vill du läsa artiklarna?

Skylt med texten "VOTE HERE"

Skylt med texten "VOTE HERE"

Idag ger jag dig möjlighet att påverka när innehållet här på ”Tillgänglighet på webben” skall publiceras, så passa på att säga hur just du vill ha det.

Jag ställer den här frågan eftersom jag vill veta om det är viktigt för dig att få artiklarna på bestämda dagar, eller om det är viktigare att få när de råkar finnas. Kan bli oftare ibland, och mer sällan ibland. Kanske spelar det heller ingen roll?

Alternativen är:

  • Så fort det finns något vettigt att publicera
  • Fasta dagar på fasta tider
  • Spelar ingen roll

Som det är nu publicerar jag något på måndag morgon, och på torsdag morgon. Däremellan om jag har något extra viktigt.

Nu kan du säga hur du vill ha det, så gör din röst hörd. Omröstningen kommer att finnas ett tag.

Kommentera och prenumerera på bloggen

Gratis uppdateringar via RSSJag vill gärna veta dina synpunkter på det här inlägget, så skriv vill en kommentar om du har tid och lust. Och om du gillade den här artikeln, glöm inte att prenumerera på mitt RSS-flöde för fler gratis artiklar, eller följ @larskarlsson på Twitter. Du kan också följa min blogg med bloglovin.

7 thoughts on “Omröstning: När vill du läsa artiklarna?

  1. @Andreas ja, de som prenumererar får ju med allt, men frågan är ställd eftersom jag läst på nån bra blogg att det skall vara med fasta intervaller. Lite rutiner och sånt. Tror ställningen i rösträknaren visar tvärt om?

  2. @Lars: det känns som att mer och mer läser via RSS eller liknande prenumerationstjänst.

    Dock kan jag tycka att man bör fastställa ett ungefärligt antal inlägg som kommer per vecka, då vet ju besökarna vad de har att vänta sig veckovis.

  3. @andreas Ja, jag hoppas med att RSS-läsare kommer allt mer, det märker jag på mina prenumerationer bland annat. Men, vissa kanske kan kolla på morgonen, andra bara på kvällen. Därför tror jag att fasta tider är att föredra. Som här: måndag morgon, och torsdag morgon. Men det ställer ju lite mer krav på mig som skribent.

  4. Jag tror faktadiskuterande bloggar tjänar på att ha rutiner. Det gör att de som arbetar med vad det nu gäller kan lägga in det i sin/a arbetsstrukturer. Vi är nog mer inrutande än vi vill kännas vid. Morgonen är viktig tid i så fall när personer läser från kontoret, eller på väg dit.

  5. Ping: Uppdateringsintervaller kräver närvaro « Signerat M.A.

Kommentera

