Video på webben utan JavaScript eller Flash

Det skall gå att bädda in video på sin webbplats utan att använda JavaScript eller Flash, det påstår i alla fall Roger Johansson i sin artikel ”Embedding videos without JavaScript”.

Roger menar att största anledningen till att hitta alternativ är att:

Some people block JavaScript, some block Flash, some block both, and some use platforms or user agents that do not support JavaScript and/or Flash.

Från och med idag blockerar jag själv allt flashinnehåll efter att jag fått tipset från Tommy K Johansson om att ”Blockera Flash med ett klick i Firefox”. Måste spara bandbredd med mitt mobila bredband.

Roger har själv blivit inspirerad av Kroc Camens inlägg Video for Everybody!.

Kommentera och prenumerera på bloggen

Gratis uppdateringar via RSSJag vill gärna veta dina synpunkter på det här inlägget, så skriv en kommentar om du har tid och lust. Och om du gillade den här artikeln, glöm inte att prenumerera på mitt RSS-flöde för fler gratis artiklar, eller följ @larskarlsson på Twitter. Eller följ min blogg med bloglovin.

Kommentera

