Arbete med nytt tema på bloggen

Jag har länge letat efter ett tema till bloggen som är både snyggt och tillgängligt. Nu verkar det som om jag hittat ett, och det är inte lätt att hitta bra teman här på wordpress.com!

Det jag gillar med det här är främst att koden validerar enligt standard, att kontrasterna är rätt bra men att det är ett tydligt tabb-focus.

Vad tycker du, bättre eller sämre och isåfall varför?

Kommentera och prenumerera på bloggen

Gratis uppdateringar via RSSJag vill gärna veta dina synpunkter på det här inlägget, så skriv en kommentar om du har tid och lust. Och om du gillade den här artikeln, glöm inte att prenumerera på mitt RSS-flöde för fler gratis artiklar, eller följ @larskarlsson på Twitter. Eller följ min blogg med bloglovin.

5 thoughts on “Arbete med nytt tema på bloggen

  1. gillar inte att jag måste klicka ”läs mer”😦

    känns lite som jag saknar någon slags signalfärg också, á la titta-här!

  2. @wengelin: Hur menar du? Temat är ett som wordpress.com tillhandahåller själva, jag har inte jobbat med det.

    @jonas: Menar du länken ”Fortsätt läs”? Ja, kanske är den lite olycklig eftersom den inte säger vad man kommer till. I en skärmläsare är det heller inte bra eftersom det finns uppåt 15 likadana länktexter som leder till olika sidor. Men rubriken går fortfarande att klicka på för att komma till artikeln, så som är brukligt på bloggar.

  3. Jag menar att didäringa grästovorna uppe till höger verkar komma från ingenstans. Kopplingen till temat i övrigt är lite svag. Som att ”Jag vet, här kan det växa gräs!”. =) I övrigt är det ett skönt tema.

Kommentera

