Bloggen lever. Nätt och jämt.

Tack alla som fortfarande läser en blogg som inte uppdaterats det senaste 1,5 året. Ni måste vara intresserade av ämnet tillgänglighet. Eller, vad är det som driver er? Olika omständigheter (personlig kris, nytt jobb, nytt jobb igen) gjorde att jag slutade skriva om tillgänglighet, och vet inte om jag kommer att ta upp det på samma nivå igen. Det var bland annat därför jag tidigare frågade om någon vill göra gästinlägg. Det går fortfarande bra.


Den som vill träffa mig över en kopp och prata tillgänglighet kan göra det på Offentliga Rummet 2011 som går av stapeln i slutet av maj. Jag är med på nätverksdagen bara, passet ”Nätverksdag om webbutveckling”. Håll utkik efter mig, jag ser ungefär ut som på bloggens framsida. Scarfen, om inte annat, fast med mer skägg.

Visste du förresten att den här bloggens mest lästa inlägg är ”Svenska skrivregler på webben”?

Och jag håller med, krånglig användning av det svenska språket är den mest förekommande tillgänglighetströskeln för störs antal mottagare. Jag vet. Jag jobbar i ett landsting, vi älskar att uttrycka oss obegripligt.

Kommentera och prenumerera på bloggen

Gratis uppdateringar via RSSJag vill gärna veta dina synpunkter på det här inlägget, så skriv en kommentar om du har tid och lust. Och om du gillade den här artikeln, glöm inte att prenumerera på mitt RSS-flöde för fler gratis artiklar, eller följ @larskarlsson på Twitter. Eller följ min blogg med bloglovin.

Läs även andra bloggares åsikter om <a href=”http://bloggar.se/om/validerat&#8221; rel=”tag”>validerat</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/funka&#8221; rel=”tag”>funka</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/g%E4stblogga&#8221; rel=”tag”>gästblogga</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/blogga&#8221; rel=”tag”>blogga</a>,

2 thoughts on “Bloggen lever. Nätt och jämt.

  1. Tjohoo!

    Du Johan, kan inte ni på InUse skriva om tillgänglighet med ojämna mellanrum, bara kortare bitar. Funda är ju kunnig, och säkert ni andra med. Hur jobbar ni? Tänk på saken i alla fall.

Kommentera

